21.09.2022

מהר מהר לפני שייגמר – פטור מאגרה בהליך בפירוק מרצון

21.09.2022

מהר מהר לפני שייגמר – פטור מאגרה בהליך בפירוק מרצון

עו"ד תמר מעוז וגב' נועם בוקצ'ין

כידוע, כל חברה ו/או שותפות רשומה חייבות בתשלום אגרה שנתית לרשם החברות או לרשם השותפויות (בהתאמה), וזאת גם אם אין להן פעילות כלכלית. נכון לשנת 2022, האגרה השנתית לחברות עומדת על סך של 1,543 ש"ח והאגרה השנתית לשותפויות עומדת על סך של 1,538 ש"ח. רשות התאגידים מתמרצת חברות ושותפויות לשלם את האגרה השנתית ברבעון הראשון של השנה שבגינה נדרש תשלום האגרה ומציעה תשלום אגרה מופחת לחברות ושותפויות שישלמו את האגרה השנתית עד סוף הרבעון הראשון של אותה השנה כאמור. במקרים רבים, תאגידים אשר מפסיקים פעילות לא פועלים לחיסול התאגיד כדין וחובת התשלום באגרה כאמור אינה מבוטלת והתאגידים צוברים חוב לרשם החברות.

בתקנות החברות (אגרות), תשס"א-2001 ("התקנות"), נקבעה הוראת שעה לפיה חברה הנמצאת בהליכי פירוק מרצון, זכאית לפטור מתשלום האגרות השנתיות שצברו במשך השנים בגין אותן השנים שבהן לא הייתה קיימת פעילות כלכלית כאמור ואף לבקש פטור מעיצומים כספיים בגין אי תשלום אגרות שנתיות, וזאת בהתאם לתנאים המפורטים בתקנות. הוראת שעה דומה ביחס לשותפויות קיימת בתקנות השותפויות (רישום ואגרות).

בסוף שנת 2022 יפוגו הוראות השעה כאמור והפטור מתשלום האגרה יתבטל ובהתאם חברות ושותפויות שייכנסו להליכי פירוק מרצון לא יוכלו לבקש פטור מתשלום אגרה שנתית גם אם לא הייתה להן פעילות כלכלית – פטור אשר עשוי להוביל לחסכון של אלפי שקלים.

נותרו כשלושה חודשים עד לביטול הוראות השעה כאמור– אל תחמיצו הזדמנות זו!

***
הבהרה: כל סקירה ו/או מידע המובא במסגרת זו אינו מיועד להצגה או להעתקה, בשום אופן ובשום צורה, והשימוש בסקירה ו/או במידע דלעיל הינו באחריות המשתמש בלבד. מובהר כי אין המידע האמור מהווה תחליף לייעוץ משפטי.